Etsin joululaulua, jonka kuulin lapsena radiosta ja joka jäi mieleeni todella jouluisena. Siinä laulettiin voimakkaalla vanhemman miehen äänellä "rampampam",…

Kysytty

Etsin joululaulua, jonka kuulin lapsena radiosta ja joka jäi mieleeni todella jouluisena. Siinä laulettiin voimakkaalla vanhemman miehen äänellä "rampampam", onkohan laulu little drummer boy, mutta kuka on esittäjä? kuulin tämän joskus 80-luvun lopussa radiosta ja mielestäni se on todella vanha laulu, ei uusia versioita. Olisi tärkeä saada laulajan nimi ja tieto, löytyykö esim. youtubesta ko. laulua.

Vastaus

Vastattu

Little Drummer Boy löytyy monen laulajan esittämänä, mm. Frank Sinatran, Bing Crosbyn, jopa Boney M.:n. Voisiko ääni, jota kuvailet, olla Johnny Cashin? Esim. tällainen versio Youtubessa, https://www.youtube.com/watch?v=xEk_dy4eX3o

1 ääntä

Kommentit

Wikin mukaan laulu tuli jenkkilässä tunnetuksi 1941 alkaen, ensin nimellä Carol of the Drum, mutta taustalla lienee paljon vanhempi tsekkiläinen laulu Tluče bubeníček.