Etsin joskus muinoin lukemaani fantasiakirjaa, tai -kirjasarjaa. Muistan kirjastasta vain muutaman idean, joista yksi oli se, miten päähenkilö pystyi …

Kysytty

Etsin joskus muinoin lukemaani fantasiakirjaa, tai -kirjasarjaa. Muistan kirjastasta vain muutaman idean, joista yksi oli se, miten päähenkilö pystyi 'lainaamaan' muilta ihmisiltä fyysisiä ominaisuuksia. Esimerkiksi ottamalla toiselta ihmiseltä nopeutta tai voimaa, tuli henkilö vahvemmaksi ja nopeammaksi, kun taas se keneltä näitä ominaisuuksia lainattiin muuttui heikoksi tai ei kyennyt muuta kuin makaamaan sängyssä. Suurempi nopeus sai aikaan myös nopeamman vanhenemisen, joten se ei ollut ainoastaan hyvä asia. Muistaakseni päähenkilö joutui konfliktiin vastaavia taitoja omaavan vastustajan kanssa, ja lopulta molemmilla oli kymmenien tai satojen ihmisten voimat käytössään taistelukentällä. Väittäisin, että kirja on julkaistu viimeistään joskus 90-luvulla tai 2000-luvun alkupuolella, ei sen myöhemmin.

Vastaus

Vastattu

Olisiko kyseessä David Farlandin The Runelords-sarja?

1 ääntä

Kommentit

Tämä se oli, kiitos!