Etsin feministisiä kirjoja, joiden tekijä olisi mies. Tai artikkeleita. Tai miehiä jotka ovat julkisesti feministejä.

Kysytty

Etsin feministisiä kirjoja, joiden tekijä olisi mies. Tai artikkeleita. Tai miehiä jotka ovat julkisesti feministejä.

Vastaus

Vastattu

Kirjastojärjestelmissä feminismiä tai tasa-arvoa käsitteleviä kirjoja ei miesnimisiltä juurikaan löydy, mutta tietysti voi yrittää etsiä näillä hakusanoilla. Miehet ry on feministinen järjestö miehille ja heidän verkkosivuilleen on koottu tekstejä, jotka käsittelevät miesten tasa-arvoa ja miesten tekemää tasa-arvotyötä. Englanninkielisessä Wikipediassa on artikkeli Men in feminism, josta voisi päästä alkuun aineiston etsinnässä.

Julkisesti feministeiksi tunnustautuvia miehiä on listattu mm. Global Citizenin artikkelissa 10.4.2017 ja Huffington Postin artikkelissa 25.7.2014

Lisätietoja voisi kysellä Miehet ry:ltä tai Feministiseltä puolueelta.

(viitattu 21.4.2023)