Etsin erään kirjan nimeä ja kirjailijaa. Osaisittekohan auttaa? Muistamani tiedot: • Kertoo kahdesta ystävästä (tytöstä) ja heidän yhdessä viettämästään…

Kysytty

Etsin erään kirjan nimeä ja kirjailijaa. Osaisittekohan auttaa?

Muistamani tiedot:

• Kertoo kahdesta ystävästä (tytöstä) ja heidän yhdessä viettämästään kesästä (maalla?).
• He ovat keksineet toisilleen uudet nimet, jotka eivät muistuta lainkaan heidän kutsumanimiään.
• Kesän, ja kirjan, lopulla järjestetään näyttely ladossa.
• Tyttöjen äidit tapaavat kirjan loppupuolella ja käy ilmi, että heillä on myös toisilleen täysin eri nimet kuin heidän tavalliset kutsumanimensä. Tämä on yllätys tytöille.
• Isäni luki sitä minulle kesänä 2006 tai 2007, kyseinen nide oli silloin uusi kirjastossa, mutta en ole varma oliko kyseessä niihin aikoihin julkaistu kirja vai vanhempi.
• Lasten-/nuortenkirja, jossa lukuja.
• Värikäs kansi, Picasso-maiset värivalinnat.

Vastaus

Vastattu

Muisteltu kirja lienee Eppu Nuotion ja Tuutikki Tolosen Unienvaihtaja.

Unienvaihtaja | Kirjasampo