Etsin epämääräistä lastenlaulua jota 2v. poikani yrittää minulle opettaa. Ilmeisesti kyse on peikoista jotka aikovat jonkinlaiselle matkalle. Kertosäe…

Kysytty

Etsin epämääräistä lastenlaulua jota 2v. poikani yrittää minulle opettaa. Ilmeisesti kyse on peikoista jotka aikovat jonkinlaiselle matkalle. Kertosäe saattaisi mennä jotakuinkin näin: "tuolta tulee auto jolla matka taittuisi...." Tämän tyylisellä pätkällä poika aloittaa "kaksi (pientä?) peikkoa aikoo matkustaa"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysy kirjastonhoitajalta-palvelun vastaajaringin avulla löytyi vastaus. Kopioin sen tähän:
"Kyseessä on tosiaan Fröbelin palikat ja laulu "Viisi vauhtiveikkoa".
Löytyy mm. Fröbelin palikoiden "Fröbelin palikat" cd:ltä sekä heidän
"Parhaat leikkilaulut II" -videolta.
"Viisi vauhtiveikkoa lähti matkaamaan...."
Eli kyse oli veikoista, ei peikoista =)"