Etsin Englantiin sijoittuvaa kirjaa, joka oli nimeltään poika ja mäyrä, tai jotain sinnepäin. Kertoi miehestä, joka oli sairas ja asui kiertolaisyen naapurissa…

Kysytty

Hei. Etsin Englantiin sijoittuvaa kirjaa, joka oli nimeltään poika ja mäyrä, tai jotain sinnepäin. Kertoi miehestä, joka oli sairas ja asui kiertolaisyen naapurissa. Hän tutustui kiertolaispoikaan ja heidän välilleen kehittyi arvokas ystävyys.
Haluaisin lukea tämän kirjan uudelleen. Osaisitko auttaa minua tässä, kiitos?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja saattaisi olla Janni Howkerin tarinakokoelma Vanha Jake ja pojat (Lasten keskus, 1987), jonka kaikki viisi kertomusta käsittelevät tavalla tai toisella lapsen ja aikuisen välille kehittyvää arvokasta ystävyyttä. Kirjan alkuperäinen englanninkielinen nimi on Badger on the barge and other stories.

Kokoelman suomenkielisen laitoksen nimikertomus Vanha Jake ja pojat vastaa kutakuinkin kysymyksessä annettuja tuntomerkkejä.

Kirjan muut tarinat ovat Mäyrä proomussa, Reicker, Kaheli ja Kerran minä olin poika, vanha nainen sanoi.