Etsin atomipommin historiasta kertovaa kirjaa. Sen on kirjoittanut mies, jonka nimi oli kovin pitkä ja varmaankin kreikkalainen/kreikkalaistaustainen, koska se…

Kysytty

Etsin atomipommin historiasta kertovaa kirjaa. Sen on kirjoittanut mies, jonka nimi oli kovin pitkä ja varmaankin kreikkalainen/kreikkalaistaustainen, koska se oli aika monipolvinen ja ehkä jokin -poulos loppuinen. Kirja oli tosi hyvä, melko tieteellinen, mutta joutuisaa, hyvää tekstiä. Enkä sitten muista oliko se englannin vai suomen kielinen, luen molempia.

Vastaus

Vastattu

En löytänyt yhtään selvästi kuvaksesi mukaista kirjaa. Ainut jollain tavalla Kreikkaan linkittyvä tekijän nimi, jonka löysin Finnan ja Google Booksin avulla, on Richard Rhodes — hän on kirjoittanut muun muassa palkitun kirjan "The making of the atomic bomb". Jos joku kommentoijista osaisi vinkata, mitä kirjaa kysyjä voisi etsiä, olisimme kiitollisia.