Etsin 60 v. sitten kuulemaani lastenlaulun sanoja ja säveltä, joka alunperin luultavasti ruotsalainen. Laulussa kysytään oletko nähyt kirsikkaa, jossa ei ole…

Kysytty

Etsin 60 v. sitten kuulemaani lastenlaulun sanoja ja säveltä, joka alunperin luultavasti ruotsalainen. Laulussa kysytään oletko nähyt kirsikkaa, jossa ei ole kiveä, oletko nähnyt lasta, joka ei itke ja kuullut satua, joka ei lopu koskaan. Vastaukset ovat: kun kirsikka kukkii, kun lapsi nukkuu ja minä rakastan sinua. Mahtaisiko joku löytää / tietää?

Vastaus

Vastattu

Laulu on alun perin englantilainen kansanlaulu "I Gave My Love a Cherry", kehtolaulunakin käytetty. Ainakin jonkin ruotsinkielisen käännöksen "Körsbär utan kärnor" on tehnyt Abba-yhtyeestäkin tunnettu Björn Ulvaeus. Kirjoitettuja sanoja en valitettavasti saanut käsiini, mutta kappale on Hootenanny Singersin levyllä "En mor (La mamma)" ja kuultavissa myös internetissä youtubessa.