Etsimme Konsta Jylhän joululaulua 'Syntyi lapsi taivahista' Nuotteja ja sanoja. Mistähän julkaisusta tällainen voisi löytyä

Kysytty

Etsimme Konsta Jylhän joululaulua 'Syntyi lapsi taivahista' Nuotteja ja sanoja. Mistähän julkaisusta tällainen voisi löytyä

Vastaus

Vastattu

Konsta Jylhä on säveltänyt ainakin kolme joululaulua, joita nimitetään vaihtelevasti "Joululauluksi", "Konstan joululauluksi" tai "Konsta Jylhän joululauluksi". Pelkän laulun nimen perusteella ei siis voi tietää varmasti, mistä laulusta on kysymys.

Ainoan selkeän viitteen Jylhän säveltämästä, sanoilla "Syntyi lapsi taivahista" alkavasta laulusta löysin Tuomas Piirosen kirjasta "Joulun lauluperinne : joululauluhakemisto" (Kirjastopalvelu, 1992). Sen mukaan laulun nimi on "Joululaulu". Sanoittajan nimeä ei kirjassa mainita. Kirjan mukaan laulun nuotti sisältyy "Kultalyhde"-nimiseen vuoden 1977 joululehteen, jonka on kustantanut Ristin voitto. Finna-hakupalvelun mukaan lehti on tilattavissa kaukolainaksi Varastokirjastosta. Se on käytettävissä myös Kansalliskirjastossa ja joidenkin yliopistojen kirjastoissa.

Finna-hakupalvelu:

https://finna.fi

0 ääntä

Kommentit

Kannattaisikohan kysyä suoraan mainitulta Helluntaiherätyksen kustantamolta? Jylhä profiloitui helluntailaisten tilaisuuksien esiintyjäksi enemmän kuin luterilaisten.