Etelä-Karjalassa Pajarin kansakoulussa lauloimme usein kaanonia, jonka sanat menivät: Platon, Sokrates, ylin Aristoteles, mittamies Pythagoras, vaaaa... Sitä…

Kysytty

Etelä-Karjalassa Pajarin kansakoulussa lauloimme usein kaanonia, jonka sanat menivät: Platon, Sokrates, ylin Aristoteles, mittamies Pythagoras, vaaaa...
Sitä toistettiin tarpeellinen määrä tilanteen mukaan. En ole koskaan tavannut muualta ketään, joka olisi osannut tai edes kuullut tuon laulun. Mistä se voisi olla peräisin?

Vastaus

Vastattu

Kaanonin "Platon, Sokrates" tekijä on tuntematon. Laulu liikeohjeineen sisältyy esimerkiksi seuraaviin nuotteihin:

125 kaanonia (Otava, 1960)

Laulaen, soittaen, leikkien (Otava, 1963)

Laulukerho. 5 : uutta ohjelmistoa sekakuoroille (Otava, 1963)

Musiikki. 5-6, Peruskoulun viidennen ja kuudennen luokan musiikkikirja (Otava, 1980)