Esittikö Tapio Hämäläinen Mörön ääntä kaikissa niissä Muumilaakson tarinoiden jaksoissa, joissa Mörkö esiintyi vai oliko joissakin jaksoissa äänenä Eero Ahre?…

Kysytty

Esittikö Tapio Hämäläinen Mörön ääntä kaikissa niissä Muumilaakson tarinoiden jaksoissa, joissa Mörkö esiintyi vai oliko joissakin jaksoissa äänenä Eero Ahre? Olen kuullut väitettävän, että Ahre olisi tehnyt osan Mörön äänityksistä, mutta tähän en ole saanut vahvistusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Wikipedia-artikkelin mukaan Muumilaakson tarinoita -televisiosarjassa Mörön äänenä ovat suomen kielellä olleet Tapio Hämäläinen (1990-1992) ja Markus Bäckman (2017).

https://fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%B6rk%C3%B6_(muumit)