Esimiestä kutsutaan tiemmä tätä nykyä esihenkilöksi, varusmiestä sukupuolesta riippumatta varushenkilöksi jne. Mitä termiä kuuluu käyttää mitat täyttävästä…

Kysytty

Esimiestä kutsutaan tiemmä tätä nykyä esihenkilöksi, varusmiestä sukupuolesta riippumatta varushenkilöksi jne. Mitä termiä kuuluu käyttää mitat täyttävästä ansioituneesta naisesta jota aikaisemmin olisi luonnehdittu valtiomieheksi?

Vastaus

Vastattu

Julkisen hallinon ontologiassa ohjataan valtiomiehen sijaan käyttämään termejä poliitikko tai poliittinen johtaja, https://finto.fi/fi/search?clang=fi&q=valtiomi&vocabs=juho.