Esiintyikö Kalle Päätalo jossakin Eino Pietolan sotakirjassa? Näin olen kuullut väitettävän.

Kysytty

Esiintyikö Kalle Päätalo jossakin Eino Pietolan sotakirjassa? Näin olen kuullut väitettävän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

en valitettavasti onnistunut löytämään tähän vastausta.

Mitä ilmeisimmin Kalle Päätalo -nimistä henkilöhahmoa ei kuitenkaan esiinny Pietolan kirjoissa. Joku Pietolan henkilöhahmoista voi toki olla saanut vaikutteita Päätalosta. Hän palveli jatkosodan aikaan ennen haavoittumistaan Kiestingin-Uhtuan suunnalla. Useissa Pietolan sotakirjoissa kuvataan saman suunnan taisteluita.

Ehkä joku Pietolan kirjoihin ja Päätalon vaiheisiin jatkosodassa perehtynyt osaa valottaa asiaa.