Erilaisia öljyjä käytetään hiusten/kasvojen/vartalonhoidossa. Öljyjä menee siten viemäriinkin. Mitä haittoja öljyt aiheuttavat? Onko mahdollista käyttää niitä…

Kysytty

Erilaisia öljyjä käytetään hiusten/kasvojen/vartalonhoidossa. Öljyjä menee siten viemäriinkin. Mitä haittoja öljyt aiheuttavat? Onko mahdollista käyttää niitä mutta pitää viemärit kunnossa?

Vastaus

Vastattu

Kysyin asiaa Helsingin seudun ympäristöpalveluista (HSY). Heidän vastauksensa oli seuraava:

"Rasvoja ei tulisi päästää viemäriin, koska ne kertyvät putkiin ja voivat aiheuttaa tukoksia. Poissuihkuteltavien ihonhoitoöljyjen käytön kanssa on muistettava kohtuus tai käyttää iholle/hiuksiin jätettäviä tuotteita."