Wc-paperimerkin mainoskampanja, jossa on pieni lapsi ja iso peikkoa muistuttava otus. Perustuuko johonkin kansansatuun vai?

Kysytty

Erästä talous- ja wc-paperimerkkiä mainostetaan televisiossa kampanjalla, jossa on pieni poika / tyttö ja joku iso, peikkoa muistuttava, kömpelö otus. Nämä hahmot ei oikein "aukea" minulle: perustuuko ne johonkin kansansatuun, vai?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kysymyksesi viittaa todennäköisesti Lotus Soft Embo -wc-paperin mainoksiin, joissa esiintyy lapsihahmojen lisäksi suuri, karvainen olento. Esimerkiksi tässä 2.3.2022 Youtube-palvelussa julkaistussa versiossa nuori poika ja olento ovat telttaretkellä ja poika tarjoaa olennolle tyynyksi pehmeää wc-paperirullaa kovan kivenmurikan sijasta.

Mitään varsinaista inspiraation lähdettä mainosten sisällölle ei löytynyt, eikä niissä esiintyvä karvainen olento myöskään näyttäisi pohjautuvan mihinkään "ennestään tuttuun" otukseen - arvelisin, että kyseessä on mainoksen tekijöiden näkemys lasten keksimästä mielikuvitusystävästä. Olennon voisi katsoa myös heijastelevan mainostettavan tuotteen ominaisuuksia, sillä se on suuren kokonsa ja muhkean turkkinsa vuoksi sekä vahva että pehmeä - aivan kuten kampanjassa mainostettava Lotuksen wc-paperi.

1 ääntä

Kommentit

Itse olen ajatellut että kyseessä on Isojalka, bigfoot eli sasquatch.