Eräs saksalainen tuttavani kyseli Suomalaista perinnekeittokirjaa, jossa voisin olla myös jonkin verran uudempia suomalaisia reseptejä. Pääasia on kuitenkin…

Kysytty

Eräs saksalainen tuttavani kyseli Suomalaista perinnekeittokirjaa, jossa voisin olla myös jonkin verran uudempia suomalaisia reseptejä. Pääasia on kuitenkin että ne olisivat melko yleisesti suomalaisia ruokia. Onko teillä ehdotuksia tämän suhteen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelen esim. seuraavanlaisia suomalaisia perinneruokakirjoja:

Larnemaa, Ari: Suomalainen ruokaretki, 2001
Ssuomalaisia ruokia 1 ja 2, 1975

englanniksi:
Arctic à la carte, 2001
Fantastically Finnish : recipes and traditions, 1985
Ojakangas: The Finnish cookbook, 1964
Pure : food, style and odd stories from the top
of the world, 2001
Hyvärinen, Hese: A survival guide to Finnish cuisine : for businesspeople,2000
Mäkelä, Eero, New flavours from Finland, 1995
Koskimies, Tiia: Finland - nature's table, 1996

saksaksi:
Koskimies, Tiia
Finnlands Natur deckt den Tisch, 1997
Mäkelä, Eero, 1942-
Neue kulinarische Erlebnisse aus Finnland, 1995
Tanttu, Anna-Maija, 1938-
Küchenkunst und Lebensart in Finnland, 1995
Traditionelle finnische Hausgerichte =
Perinteisiä kotiruokia, 1987
Finnische Küche für Kenner : original Finnische
Rezepte zum Kochen, Backen, Braten, 1983

Lisää voi etsiä Internetin kautta itsekin aineistotietokannastamme http://www.jyvaskyla.fi/kirjasto/
esimerkiksi asiasanoilla ruokakulttuuri ja Suomi
tai ruokaperinne ja Suomi .