Enoni sai vaimonsa kanssa 3lasta,he ovat serkkujani. Eno erosi vaimostaan. Vaimo meni uusiin naimisiin ja saikai 3 lasta hänkin. Nyt yksi näistä lapsista…

Kysytty

Enoni sai vaimonsa kanssa 3lasta,he ovat serkkujani. Eno erosi vaimostaan. Vaimo meni uusiin naimisiin ja saikai 3 lasta hänkin. Nyt yksi näistä lapsista käyttää sukunimeäni. Onko hän minulle mitään sukua ja voiko nimi olla sama? Hän kutsuuminua serkukseen,kun kirjoitti minulle facebookissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Antamiesi tietojen perusteella et ole biologista sukua kyseessä olevalle henkilölle. Jos enosi entinen vaimo käyttää entisen miehensä sukunimeä, hänen lapsellaan voi olla sama sukunimi kuin sinulla.

Lisätietona linkki "Nimiasiat".
http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/nimiasiat/