”En pelkää enää että minun on luotava kokonainen elämä” jotain tälläistä muistan. Olisiko Harmajaa tai Kivik’ahoa?

Kysytty

”En pelkää enää että minun on luotava kokonainen elämä” jotain tälläistä muistan. Olisiko Harmajaa tai Kivik’ahoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Arvo Turtiaisen runo Herääminen kokoelmasta Muutos (Kirjailijain Kustannusliike, 1939).

Voit lukea runon myös esimerkiksi Arvo Turtiaisen runojen kokoelmista Runoja 1934 - 1964 (Tammi, 1964, s. 15) ja Runoja 1934 - 1968 (Tammi, 1974).

Teosten saatavuuden Helmet-kirjastoissa voit tarkistaa täältä:

https://www.helmet.fi/fi-FI