En ole varma miten tämä genetiivimuoto kirjoitettaisiin, Kilpisjärven alueen saamenkielellä "Kilpisjärven Saana"

Kysytty

En ole varma miten tämä genetiivimuoto kirjoitettaisiin, Kilpisjärven alueen saamenkielellä "Kilpisjärven Saana"

Vastaus

Vastattu

Enontekiön alueella puhutaan pohjoisaamen kieltä. Kilpisjärven Saana on pohjoissaameksi  Gilbbesjávrri Sáná.

Järvi-sanan perusmuoto on pohjoisaamessa jávri. Genetiivimuoto jávrri.