En ole useampaan vuoteen käyttänyt kirjastopalveluita. Yritin lainata kirjaa, ja yritin saada kirjastoautoon ja pysäkille kalasatama, mutta en saanut lainattua…

Kysytty

Hei!
En ole useampaan vuoteen käyttänyt kirjastopalveluita. Yritin lainata kirjaa, ja yritin saada kirjastoautoon ja pysäkille Kalasatama, mutta en saanut lainattua ja pyysi, että ottaisin yhteyttä.

Miten ylipäätään kirjastoauto toimii? Saako lainattua mitä vaan, vai jotain tiettyjä teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos et ole käyttänyt kirjastokorttiasi noin kolmeen vuoteen, tietosi on poistettu kirjaston asiakasrekisteristä. Tämä selittää sen, että et pystynyt varaamaan kirjaa. Käy missä tahansa Helmet-kirjastossa ja ota mukaan voimassa oleva kuvallinen henkilötodistus, niin saat uuden kortin odottaessa.

Voit täyttää tietosi ennakkoon alla olevasta linkistä löytyvällä lomakkeella (Rekisteröidy kirjaston asiakkaaksi).

https://www.helmet.fi/fi-FI/Ei_kirjastokorttia_Tayta_tietosi_ennakko(18…

Kirjastoautojen kulloinenkin kokoelma on pienempi kuin muissa kirjastoissa, mutta voit tilata lainattavaksi kaikkea muutakin varattavaa aineistoa.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kirjastoauto_Helsinki