En muista kirjoittajaa tai kirjojen nimiä. Englantilaissiskokset menivät Italiaan kesätöihin ja päätyivät ostamaan talon. Toinen siskoista jäi, ja kirjoitti…

Kysytty

En muista kirjoittajaa tai kirjojen nimiä. Englantilaissiskokset menivät Italiaan kesätöihin ja päätyivät ostamaan talon. Toinen siskoista jäi, ja kirjoitti hauskoja kirjoja kokemuksistaan kulttuurien eroista, arjestaan ja kylän väestä. Mikähän kirja on kyseessä jatko-osineen?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä saattaisivat olla Annie Hawesin Extra virgin : elämää Ligurian oliivilehdoissa, Kypsä poimittavaksi ja Calabrian perintö.

"Korkeilla kukkuloilla Italian Rivieralla Liguriassa on ränsistynyt, oliivipuiden ympäröimä talo joka on – täysin vastustamaton. Annie ja hänen sisarensa Lucy ostavat sen puoliksi sattumalta pilkkahintaan: alkaa pitkä ja monivaiheinen sopeutuminen Diano San Pietron, paikallisen pikkykylän, tavoille. Ruuhkainen Lontoo jää taakse ja italialainen maalaiselämä haasteineen odottaa. -- Annie Hawes kertoo lämpimästi ja ironisesti elämästään, talostaan ja ihmissuhderyteiköstä Ligurian oliivilehdoissa. Lähes kahdenkymmenen vuoden jälkeen hän asuu siellä edelleen."

Extra virgin | Kirjasampo
Kypsä poimittavaksi | Kirjasampo
Calabrian perintö | Kirjasampo