En muista kirjailijan tai kirjan nimeä. Kirja oli kotimainen. Päähenkilön nimi muistaaksi Piko (en ole ihan varma). Päähenkilö on siis nainen, joka vainoaa…

Kysytty

En muista kirjailijan tai kirjan nimeä. Kirja oli kotimainen. Päähenkilön nimi muistaaksi Piko (en ole ihan varma). Päähenkilö on siis nainen, joka vainoaa exäänsä ja mm räjäyttää tämän postilaatikon ja laittaa perunan exän auton pakoputkeen. Näissä kostoretkissä hänellä on mukana miespuolinen ystävänsä. Nainen on henkisesti epävakaa ja näkee välillä kissan, jota ei ole olemassakaan. Kissa haihtuu usein ilmaan naisen silmien edessä. Lopussa nainen ja hänen exänsä palaavat yhteen.

Vastaus

Vastattu

Kyseinen kirja on suurella todennäköisyydellä Veera Niemisen Ei muisteta pahalla (Tammi 2018). Siinä päähenkilö Piipe vainoaa entistä kumppaniaan ja muistelen, että Piipe olisi mm. räjäyttänyt miehen postilaatikon. Myös kissahahmo täsmää.