En muista kirjailijan nimeä: tapahtumat sijoittuvat ’vanhaan’ Turkuun ja kyseessä on dekkari. kirjoittaja on nuorehko länsisuomalainen kirjailija ja hän on…

Kysytty

en muista kirjailijan nimeä: tapahtumat sijoittuvat ’vanhaan’ Turkuun ja kyseessä on dekkari. kirjoittaja on nuorehko länsisuomalainen kirjailija ja hän on kirjoittanut useampia kirjoja. tunnistatteko kirjailijan?

Vastaus

Vastattu

Kysymykseen Turkuun sijoittuvista dekkareista on vastattu Kysy kirjastonhoitaja -palvelussa aiemminkin. Kuvaukseen historiallisisten dekkarien kirjoittajasta sopisi hyvin Jyrki Heino. Pientä ongelman poikasta on siinä, että Heino on syntynyt vuonna 1958, ja ehkä nuorehko on vähän jo vanhentunut laatusana hänen kohdallaan. Olisiko kyseessä kuitenkin Heino tai kenties joku muu aiemmassa vastauksessa mainituista kirjailijoista?

Kysy kirjastonhoitajalta. Turussa kirjoitetaan dekkareita ja Turkuun sijoittuvia dekkareita on paljon [..].

Kustantamo S & S. Jyrki Heino.