En löytänyt parempaa kanavaa kysymykselleni, joten laitan sen tänne. Asun tilapäisesti ulkomailla ja otin mukaan yhden Helmetin kirjastoista lainaamani kirjan…

Kysytty

Moi! En löytänyt parempaa kanavaa kysymykselleni, joten laitan sen tänne. Asun tilapäisesti ulkomailla ja otin mukaan yhden Helmetin kirjastoista lainaamani kirjan sillä oletuksella, että tulen Suomeen ja palautan sen, ennen kuin maksimilaina-aika uusintalainoineen on päättynyt. Elämäntilanteeni muuttui kuitenkin äkillisesti, enkä pääse tulemaan Suomeen kun vasta reilun kuukauden päästä laina-ajan päättymisestä. Olisiko laina-aikaa mitenkään mahdollista pidentää poikkeuksellisesti siihen asti, kunnes seuraavan kerran pystyn sen palauttamaan? Olen pystynyt uusimaan lainan jo maksimimäärän, joten kirja tuskin on kovinkaan haluttu.

Pahoittelut, mikäli kanava on täysin väärä.

Vastaus

Vastattu

Kirjaa ei valitettavasti voi uusia viittä kertaa enempää. Jos palautat (aikuisten) kirjan kuukauden myöhässä, joudut maksamaan siitä myöhästymismaksua 6 €. Huolehdi siitä, että palautat kirjan heti, kun saavut Suomeen. Jos laina myöhästyy 60 vrk, kirja joutuu perintään ja joudut maksamaan myöhästymismaksuja. Voit tietysti palauttaa kirjan myös postitse, mutta postimaksu olisi todennäköisesti myöhästymismaksua huomattavasti korkeampi. Postissa kirja on myös lähettäjän vastuulla, kirjasto vastaa kirjasta vasta, kun se on saapunut kirjastoon.

Lähteet:

Käyttösäännöt ja maksut