En löydä tätä kirjaa. Sen nimi on Suojelusenkeli, mutta en tiedä kuka kirjailija on. Se oli muistaakseni lastenkirja. Tässä yksi runoista: On pitkän päivän…

Kysytty

Hei, en löydä tätä kirjaa. Sen nimi on Suojelusenkeli, mutta en tiedä kuka kirjailija on. Se oli muistaakseni lastenkirja. Tässä yksi runoista:

On pitkän päivän ilta nyt,taas tehtiin paljon työtä
Ja kaiken aikaa hyörinyt
leikeissä lasten myötä
on parvi taivaan enkelten
jo kaista lasta suojellen.
Myös enkeliä väsyttää,
mut viereesi hän yöksi jää.

Muku rauhassa lapsi,
ja katsele unta – on pilvien pumpuli taivaan lunta.
On mäessä koko enkeliväki.
Ei hätää jos enkeli tipahtaa -
hän heti siipensä auki saa!”

Vastaus

Vastattu

Kyseinen runo on Suojelusenkeli-nimisestä runokirjasta, jonka ovat tehneet Ipi Pyhältö ja Anna-Maija Raittila. ISBN 951-0-13409-0, WSOY, 1996.