En löydä mistään tietoa ryhmämatkailusta (opinnäytetyötäni varten) vaikka olen käyttänyt kaikkia mahdollisia hakupalveluita. Onko niin että tästä ei ole tehty…

Kysytty

En löydä mistään tietoa ryhmämatkailusta (opinnäytetyötäni varten) vaikka olen käyttänyt kaikkia mahdollisia hakupalveluita. Onko niin että tästä ei ole tehty kirjoja tai kirja-osioita? Vai olisiko teillä vinkkejä mistä voisin löytää tietoa?
Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

hei,

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen Plussa-aineistotietokannasta löytyy asiasanalla "seuramatkat" 17 viitettä, joista osa voisi olla ihan käyttökelpoisia opinnäytetyötäsi ajatellen. Mene Helsingin kaupunginkirjaston aineistotietokantaan www.libplussa.fi ja valitse pikahaku. Ruksaa kohta "asiasana tai luokka" ja kirjoita laatikkoon sana "seuramatkat" (ilman lainausmerkkejä). Seuraavaksi valitse pudotusvalikosta "näytä" kohta "vain kirjoja" ja hae. Arvioituasi viitteet voit tarkistaa saatavuustiedot ja tilata hyllyssä olevat kirjat lähikirjastoosi puhelimitse.

Suomen yliopistokirjastojen yhteisluettelosta Lindasta löytyy 57 viitettä asiasanalla seuramatkat. Siellä on myös sellaista materiaalia mitä ei löydy yleisistä kirjastoista. Esimerkiksi:
Järviluoma, Jari; Autenttisuus ja turismi. Oulun yliopisto, 1993. ISBN 951-42-3605-X (asiasanat: matkailu, tutkimus, seuramatkat) (Löytyy kauppakorkeakoulun kirjastosta Helsingissä)

Lindaa voi käyttää kirjastojen asiakastyöasemilta. Valitse perushaku ja kirjoita laatikkoon seuramatkat. Valitse kohta "asiasana sanahakuna". Kysy kirjastostasi lisää!