En löydä mistään seuraavia kirjoja: Dichter Ernst: Motivating Human Behavior ja Graham, Dann: Holiday was simply Fantastic tai muuta vastaavaa kirjallisuutta…

Kysytty

Hei! En löydä mistään seuraavia kirjoja: Dichter Ernst: Motivating Human Behavior ja Graham, Dann: Holiday was simply Fantastic tai muuta vastaavaa kirjallisuutta koskien häämatkailua, matkustusmotiiveja ja matkailijatyyppejä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Motivating human behaviour -kirja näyttäisi olevan hyllyssä Helsingin yliopiston opiskelijakirjastossa. Voit hankkia yliopiston kirjastokortin vaikket opiskelisikaan yliopistossa. Opiskelijakirjaston (Vuorikatu 7) neuvonta on auki ma-pe 10-18 puh. 09 - 191 23920. Avoinna lukukausien aikana ma-pe 9-20, la 10-16.

Graham Dannin kirjaa en löytänyt valitettavasti mistään. Se on kyllä mahdollista kaukolainata. http://pandora.lib.hel.fi:6080/hs/solution/h23/h14/q599.htm (Maksullista pohjoismaiden ulkopuolelta). Dannin muita kirjoja kyllä löytyy Suomesta (ei Helsingistä). Dannin Dark side of tourism -niminen teos käsittelee "kauhumatkailua" ja matkailukohteiden valintaa, mutta sitä on ainoastaan Jyväskylän yliopiston kirjastossa ja se on lainassa.

Näistä voisi olla apua:
Suomalaisten lomat ja vapaa-ajanmatkat 1989. Matkailun edistämiskeskus, [Helsinki], 1990.
Inglis, Fred; The delicious history of the holiday. London : Routledge, 2000. (Yliopiston pääkirjasto hyllyssä)
Krohn, Aarni; Elämän lomassa - suomalaisen loman historiaa. Lomaliitto, [Helsinki], 1991. (Helsingin kaupunginkirjasto)
Suomalaisten lomatottumukset ja lomamatkailu vuonna 1985. Matkailun edistämiskeskus, [Hki], 1986.
(Helsingin kaupunginkirjasto)

Joudut varmaan tutkimaan eri matkailua käsittelviä teoksia ja etsimään tietoa niistä.
Voit hakea esim. asiasanoilla matkailu, matkailijat, seuramatkat ja matkailuala osoitteesta www.libplussa.fi. (Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen aineistotietokanta) Kirjastossa paikanpäällä voit käyttää myös Lindaa, joka on Suomen yliopistojen yhteisluettelotietokanta.