En löydä millään opilla romaaneja heimosodista (1918-1922). Olisiko mainita edes pari, että pääsisin edes vähän alkuun.

Kysytty

En löydä millään opilla romaaneja heimosodista (1918-1922). Olisiko mainita edes pari, että pääsisin edes vähän alkuun.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Ei niitä kovin paljon ole. Tässä kuitenkin muutamia:

Pylväs, Ritva-Elina. Aunuksen Pääskyset. Kokkola: Kustannusosuuskunta Länsirannikko, 2022.

Torikka, Urho, ja Anita Konkka. Me Sankarit. Uusintapainos originaalista. Helsinki: Ntamo, 2023.

Kyrönseppä, Kari, ja Eemil Seppelin. Ensimmäisten Joukossa: Romaani. Jyväskylä: Docendo, 2018.

Tietokirjoja löytyy tietysti enemmän.