En löydä enää kirjaston sivulta uutuudet kenttää. Aiemmin pystyi käymään läpi esim. viikon- kuukauden aikana tulleet uudet. Olen etsinyt hakukenttää, mutta en…

Kysytty

Hei, en löydä enää kirjaston sivulta uutuudet kenttää. Aiemmin pystyi käymään läpi esim. viikon- kuukauden aikana tulleet uudet. Olen etsinyt hakukenttää, mutta en löydä... Mistä voisin saada tietää esim. viimeisen kuukauden aikana tulleet/tulevat julkaistut, kuten aiemmin? Ystävällisin terveisin ja hyvää uutta vuotta toivottaen!
Sirkka Jolkkonen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei ja kiitos viestistä!

Pikalinkit uutuuksiin löytyy etusivulta (https://keski.finna.fi/) hakulaatikon alta siniseltä pohjalta. Peleissä uutuudet ovat kolmelta kuukaudelta, muissa aineistolajeissa kuukauden ajalta.

Uutuuksia voi rajata kokoelmasta niinkin, että painaa vaan suurennuslasia (hae-painike) hakulaatikon jälkeen. Näin esille saa koko kokoelman. Aineistotyypin alta voi rajata haluaako uutuuksiin esille vaikkapa kirjat tai muun aineistolajin. Vasemmassa laidassa alimpana valintana on Uutta Keskissä. Sen alta voi rajata uutuudet vaikkapa viimeisen viikon ajalta (tai viimeisen kuukauden, 3 kk, 6 kk, 12 kk tai oman päivämäärän mukaan.

Toivottavasti tästä on apua.