Elokuvassa "Suomen hauskin mies" kiistelevät päähenkilö ja vartija kohdassa 40´11´´puhallinsoittimesta, jota näytetään maallikon silmälle epäselvästi. Sama…

Kysytty

Elokuvassa "Suomen hauskin mies" kiistelevät päähenkilö ja vartija kohdassa 40´11´´puhallinsoittimesta, jota näytetään maallikon silmälle epäselvästi. Sama soitin vilahtaa muuallakin elokuvassa. Mikä povitaskuun mahtuva puhallin elokuvassa on?

Vastaus

Vastattu

Soitin on dulzian (engl. dulcian). Renessanssisoitin on nykyisen fagotin edeltäjä, ja sitä löytyy myös korkeammassa äänialassa. Elokuvassa Maailman hauskin mies esiintyy taskuunmahtuva sopraano.