Elisabeth kuoli, joten briteillä on nyt kuningas. Miten menee suomenkieliset sanat brittien kansallislaulussa, kun nyt ei lauleta kuningattaresta vaan…

Kysytty

Elisabeth kuoli, joten briteillä on nyt kuningas. Miten menee suomenkieliset sanat brittien kansallislaulussa, kun nyt ei lauleta kuningattaresta vaan kuninkaasta?

Vastaus

Vastattu

Suomenkielisessä versiossa tarvitsee vain vaihtaa kuningatar kuninkaaksi.

Jumala, suojahas,
sulkeos kuningatar/kuningas!
Varjele hän!
Menestys, onni luo,
kunnia, voitto tuo,
hallita kauan suo!
Varjele hän!

Lähde: Suuri toivelaulukirja 2 (F-kustannus, 2005)

0 ääntä

Kommentit