Eikö ole niin, että Paavo Rintalan Pojat-kirjassa toisenlainen loppu kuin elokuvassa. Kirjassa Jake ampuu itsensä. Niin muistan koulussa lukemani kirjan…

Kysytty

Eikö ole niin, että Paavo Rintalan Pojat-kirjassa toisenlainen loppu kuin elokuvassa. Kirjassa Jake ampuu itsensä. Niin muistan koulussa lukemani kirjan perusteella.

Vastaus

Vastattu

Paavo Rintalan kirjassa "Pojat" Jake tulee kuten elokuvassakin molempien vanhempiensa hylkäämäksi. Hän on piilossa ladossa neljä päivää odottaen että häntä etsittäisiin. "Kukaan ei tullut häntä etsimään. Kukaan ei tiennyt hänen edes kadonneen." Jake ampuu itsensä "Fritz-sedältä" saamallaan aseella. Hänet löydetään sattumalta vasta  kahden ja puolen kuukauden jälkeen heinäladosta. Hänet tunnistetaan taskusta löytyvät astmatupakkapakkauksesta. Farmaseutti, joka oli myynyt varaston viimeisen askin, tunnistaa pojan. Kukaan ei ollut kaivannut häntä.