Eikö e-kirjastoa voi ladata enää läppärille? Uudistuksen jälkeen löytyy ohjeet vain puhelimelle tai tabletille lataamiseen. Haluaisin lukea digilehtiä PCltäni.

Kysytty

Eikö e-kirjastoa voi ladata enää läppärille? Uudistuksen jälkeen löytyy ohjeet vain puhelimelle tai tabletille lataamiseen. Haluaisin lukea digilehtiä PCltäni.

Vastaus

Vastattu

Tällä hetkellä E-kirjastoa ei voi käyttää tietokoneella tai selaimella. Tämä ominaisuus on kuitenkin kehitteillä ja saatavilla myöhemmin. Kansalliskirjasto kertoo E-kirjaston usein kysyttyjen kysymyksien sivulla aiheesta näin:

"E-kirjasto julkaistaan ensin mobiilisovelluksena, koska tilastojen mukaan suurin osa käyttäjistä käyttää e- ja äänikirjoja mobiililaitteilla. E-kirjastosta on tulossa jatkossa versio, jota voi käyttää selaimella (tietokoneella). Kehitystyötä tämän eteen tehdään jo tänä vuonna, mutta versio ei ehdi julkaisuun vielä vuonna 2024. Tarkempi aikataulu selviää myöhemmin."