"Ei sellaista ammattia, jossa ei voisi uutta luoda..." Sinne päin meni muistaakseni Johannes Linnankoskeen yhdistetty sitaatti. Miten se kuuluu täsmälleen tai…

Kysytty

"Ei sellaista ammattia, jossa ei voisi uutta luoda..." Sinne päin meni muistaakseni Johannes Linnankoskeen yhdistetty sitaatti. Miten se kuuluu täsmälleen tai mistä kokoelmasta se löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sitaatti kuuluu: ”Kaikkialla voi luoda. Ei ole sitä maailman kolkkaa, ei sitä ammatin laatua, jossa ei voi uutta luoda.”

Sitaatti on teksissä Elämänkutsumus, joka on teoksessa Puheita.

Keskikirjastojen kokoelmissa Puheita sisältyy mm. teokseen Linnankoski: Kootut teokset. 3. nidos. Linkki verkkokirjaston tietoihin Kootut teokset. 3. nidos, Sirpaleita, Sanomalehti- ja yhteiskunnallisia kirjoituksia, Puheita, Kaunokirjallisia ja esteettisiä kirjoituksia | Keski-kirjastot | Keski-Finna

Kiitos sitaatin löytymisestä kuuluu kollegalle tässä palvelussa.