Ehi! Etsin kirjoja aiheesta menestys. Tietokirjoja, tutkimuksia, self-helpiä, hömppää, mitä vaan. Olisko vinkkejä? Kiitos.

Kysytty

Ehi! Etsin kirjoja aiheesta menestys. Tietokirjoja, tutkimuksia, self-helpiä, hömppää, mitä vaan. Olisko vinkkejä? Kiitos.

Vastaus

Vastattu

Menestys vaikuttaa viime vuosien kirjallisuustarjonnan perusteella olevan hyvin suosittu aihe niin tieto- kuin kaunokirjallisuuden kirjoittajienkin keskuudessa. Hakusanalla "menestyminen" löytyy PIKI-verkkokirjastosta aineistoa niin runsaasti, ettei vaativalle etsijällekään luulisi heti tulevan luettavasta pulaa.

Esimerkinomaisesti poimin muutaman viime vuoden aikana ilmestyneiden kirjojen joukosta pienen valikoiman menestys-aiheisia kirjoja. Selvästi eniten joukosta löytyy elämäntaito- ja oma-apukirjallisuutta, mutta myös monesta muusta näkökulmasta aihetta otoksen teoksissa lähestytään.

Jaakko Alasaarela, Sinä pystyt!
James Allen, Kahdeksan menestyksen pylvästä
Gary John Bishop, Unfu*k yourself : lopeta märehtiminen, aloita elämä
Dale Carnegie, Miten saan ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa
Carol S. Dweck, Mindset : menestymisen psykologia : kuinka voimme toteuttaa piileviä kykyjämme
Laurent Gounelle, Lupaan sinulle vapauden
Adam Grant, Anna ja ota : miksi voit menestyä parhaiten muita auttamalla
Mohsin Hamid, Kuinka lyödä rahoiksi nousevassa idässä
Anssi Kiviranta, Exit : 15 inspiroivaa tositarinaa suomalaisista yrittäjistä, jotka loivat menestyksen tyhjästä
Mikko Kuitunen, Mahtava moka : uskalla, opi ja menesty
Niko Leppänen, Itseluottamus : kestomenestys mielessä
John C. Maxwell, 3 menestyksen avaintekijää : tee matka, joka muuttaa elämäsi
Melina Niemi, Menestyksen portaat : elä hetkessä, valitse asenteesi ja onnistu
Hannu Pirilä, Oma sininen meresi : käytännön ohjeita ja harjoituksia oman menestyksesi määrittämiseksi ja saavuttamiseksi, onnellisuuden tunteen kasvattamiseksi sekä oman sinisen meresi löytämiseksi
Mika Poutala, Mitä menestyminen vaatii?
Ilkka Rajala, Voittamaton : 11 avainkykyä menestykseen ja mielenrauhaan
Päivi Remes, Menestys : pieni punainen kirja menestyksestä
Sheryl Sandberg, Lean in : naiset ja menestymisen tahto
Florence Scovel Shinn, Salainen ovi menestykseen
Satu Uusiautti, Tunnista vahvuutesi ja menesty
Maaretta Tukiainen, Huippunaiset : menestystarinoita
Marianne Williamson, Vaurauden salaisuus : työ, raha, rakkaus ja ihmeet