Eeva Kilven runo tai muu teksti kuolinilmoituksessa. Siinä puhutaan siitä että aina kun vainajan synnyinpaikka on rajan takana karjalassa niin ”yksi kerrallaan…

Kysytty

Eeva Kilven runo tai muu teksti kuolinilmoituksessa. Siinä puhutaan siitä että aina kun vainajan synnyinpaikka on rajan takana karjalassa niin ”yksi kerrallaan sammuvat nämä tähdet” tai jotain sinne päin. Olen kahlannut läpi Kootut runot 1972-2000 eikä niistä löytynyt.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en löytänyt lähdettä kyseiselle pätkälle "yksi kerrallaan sammuvat nämä tähdet". Etsin sitä Eeva Kilven runokokoelmasta sekä Kansalliskirjaston digitaalisista aineistoista. On mahdollista, että runo löytyy jostain Kilven vanhemmasta teoksesta, joka ei sisälly kokoelmaan, mutta en saanut kyseisistä teoksista kappaleita käsiini jotta voisin tarkistaa asian. Näitä teoksia pääsee lukemaan esimerkiksi Kansalliskirjaston lukusalissa, joten asiasta kannattaa olla suoraan yhteydessä Kansalliskirjastoon. Täältä näet heidän kokoelmasta löytyvät teokset: Kansalliskirjaston haku - Eeva Kilpi

Voit myös kokeilla etsiä kyseistä lausetta Kansalliskirjaston digitaalisesta aineistosta.