Edes menneen faijan työpajalla oli tämmöinen juliste mutta mikä vuosi?

Kysytty

Edes menneen faijan työpajalla oli tämmöinen juliste mutta mikä vuosi. Markka aikaa varmasti!

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Liitteenä olevassa kuvassa on Lahti Big Band -orkesterin keikkamainosjuliste.

Vastausta tiedusteltiin lopulta orkesterin väeltä itseltään, ja pitkään kapellimestarina ja orkesterin primus motorina toiminut Martti Peippo muisteli näin:

Vanhaa swingiä alettiin tehdä 1995 eli ennen sitä tuo ei ole voinut olla. Almanakkani ennen vuotta 1996 on jossain löytämättömässä paikassa, enkä -95 jälkeen löytänyt miltään vuodelta LBB-merkintää 17.7. Voi olla että merkintä vain puuttuu, mutta pidän tuota erittäin epätodennäköisenä. Veikkaisin siis vuotta 1995.