Edellisen ilahduttanee vastauksenne innoittamana esitän taas pienen kysymyksen: englantia venäläisille. Lyhys tehokas alkeiskirja. Löytyykö sellaisia? …

Kysytty

Edellisen ilahduttanee vastauksenne innoittamana esitän taas pienen kysymyksen: englantia venäläisille. Lyhys tehokas alkeiskirja. Löytyykö sellaisia?

Selaisin netissä tovin, mutta kaikki versiot näyttivät olevan koneella pyöriviä. Vanhanaikainen kirja olisi kuitenkin toiveemme.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla on pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen englannin kielen oppikirjoja, joissa opetuskielenä on venäjä. Venäjän kieltä taitamattomana en pysty arvioimaan niiden laatua tarkemmin. Sijaintitiedot löytyvät Helmetin kautta: http://www.helmet.fi/fi-FI

- Samoutšitel anglijskogo jazyka / K. E. Ekkersli (2011)
- Utšimsja slušat i ponimat anglijskuju retš / Je. B. Karnevskaja, N. A. Pavlovitš, V. V. Lopatko (2010)
- Anglijskaja grammatika ot teorii k praktike : teorija, upraznenija, klutši / Je. G. Voronova (2007)
- 51 zolotaja anglijskaja formula / Aleksandr Dragunkin (2003)
- Intensifikator vašego anglijskogo, ili, Anglijski za 3,5 dnja dlja utšivših - i zabyvših : (Sistema II) / Aleksandr Dragunkin (2003)
- Samoutšitel anglijskogo jazyka : nastolnyi variant / Aleksandr Dragunkin (2003)
- Utsebnik anglijskogo jazyka. Tsast 1 / N. A. Bonk, G. A. Koti, N. A. Lukjanova (1998)
- Utsebnik anglijskogo jazyka. Tsast 2 / N. A. Bonk, G. A. Koti, N. A. Lukjanova (1998)

Jos haluat ostaa kirjan, kannattaa kysyä helsinkiläisestä Ruslania-kirjakaupasta, josta löytyy venäläisiä kirjoja, elokuvia, julisteita, nuotteja, musiikkia ja lehtiä:

http://www.ruslania.com/