Ed Mcbain 87.piiri kirjojen järjestys

Kysytty

Ed Mcbain 87.piiri kirjojen järjestys. Dekkarinettiä ei enää ole joten mistä saan tiedon missä järjestyksessä julkaisut ovat?

Vastaus

Vastattu

Kirjailijoiden tuotantoa on usein varsin hyvin luokiteltu julkaisujärjestykseen Wikipediassa. Ed McBainin kohdalla tämä toteutuu vain englanninkielisellä Wikipediasivulla: https://en.wikipedia.org/wiki/Evan_Hunter  Toinen esimerkki sivustosta, josta löytyy listaus 87. piirin kirjoista ilmestymisjärjestyksessä on https://fantasticfiction.com/m/ed-mcbain/  Mainittuja sivuja ei kannata antaa automaattikääntäjän kääntää suomeksi, sillä kirjojen nimet kääntyvät usein "väärin" kirjan suomentajan näkökulmasta.

Koska dekkarinetin kaltaista suomenkielistä palvelua ei ainakaan tällä hetkellä ole, on McBainin kohdalla turvauduttava ns. kiertotiehen kirjan suomenkielisen nimen selvittämiseksi. Voit etsiä haluamaasi kirjaa esim. Finna.fi:stä (tai oman kirjastosi tietokannasta) kirjoittamalla hakukenttään kirjailijan nimen ja kirjan englanninkielisen nimen. Hakutuloslistaan ilmestyy myös suomenkielinen nimike (mikäli teos on käännetty suomeksi ja tallennettu tietokantaan).