E-lehtien luku näyttää olevan mahdotonta muutoksen jälkeen Windows-tietokoneella, koska sen sovelluskauppa on Microsoft Store ja sieltä ei löydy E-kirjasto…

Kysytty

E-lehtien luku näyttää olevan mahdotonta muutoksen jälkeen Windows-tietokoneella, koska sen sovelluskauppa on Microsoft Store ja sieltä ei löydy E-kirjasto-sovellusta. Miksi näin? Toivon, että kirjastopalvelu ei huonontunut näin ratkaisevasti.

Vastaus

Vastattu

Valtakunnallista E-kirjastoa voi toistaiseksi käyttää vain mobiililaitteella. Käyttäjille on julkaistu versiot Android ja IOS -laitteita varten. Mobiilisovellukset tehtiin ensin, koska tilastojen mukaan suurin osa käyttäjistä käyttää e- ja äänikirjoja mobiililaitteilla. E-kirjastosta on tulossa jatkossa versio, jota voi käyttää selaimella (tietokoneella). Kehitystyötä tämän eteen tehdään jo tänä vuonna, mutta versio ei ehdi julkaisuun vielä vuonna 2024. Tarkempi aikataulu selviää myöhemmin.

E-kirjasto
https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/e-kirjasto/e-kirjaston-usein-kysytyt-kysymykset

3 ääntä

Kommentit

Pitäisikö E-kirjasto-sovelluksesta olla Android x86-versiota vai eikö laitteeni ole vaan muuten tuettu?

Vaikka kuinka selittäisitte asiaa väärinpäin on lehtien luku matkapuhelimella miltei mahdotonta. Toisin sanoen matkapuhelinsovellus on väärin tehty.

Onko mahdollista palauttaa vanha selainversio käyttöön siksi ajaksi, kun sen uudempi versio on julkaisuvalmis?
Näköislehtien luku matkapuhelimella (lähes) mahdotonta, eikä näköislehti suurellakaan padilla oikein toimi – kaikki ihmiset eivät omista iPad:iä tms.