Carpentier, Alejo hänestä tehdyt tutkimukset, kirja-arvostelut

Kysytty

Carpentier, Alejo hänestä tehdyt tutkimukset, kirja-arvostelut

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alejo Carpentierista löytyy esim. kolme väitöskirjaa, Kansalliskirjastosta Histoire et creation litteraire chez Alejo Carpentier ja Heterogeneidad cultural latinoamericana y nueva novela en la narrative de Jose Maria Arguedas, Alejo Carpentier, Miguel Angel Asturias. Kaisatalosta löytyy väitöskirja Matka musiikin syntysijoille: musiikin alkuperä ja oma sävellys etsinnän kohteena Alejo Carpentierin romaanissa Kadotetut askeleet. Kansalliskirjastot löytyvät myös esim. seuraavat El festin de Alejo Carpentier,Biobibliografia de Alejo Carpentier, Racial experiments in Cuban literature and ethonography . Kadotetut askeleet kirjasta löytyy arvostelu Parnasso lehden numerossa 9/59.
Kansalliskirjastossa osaavat varmaan auttaa lisää asiassa, osoite Fabianinkatu 35 sekä Kaisa-talossa, Kaisaniemenkatu 5 / Vuorikatu 7. Kaukopalvelupyyntöjä ei yllä olevista kirjoista voi tehdä, koska ovat saatavilla Helsingissä.

http://melinda.kansalliskirjasto.fi/F/QET79UUJ82IQ9CSSNT61VA11S1A473UAA…