Biojätteet kannattaisi kuulemma kerätä paperipusseihin; vihreät biobussit jäävät jumiin ja rikkovat koneita. Onko tilanne sama koko maassa vai onko eri…

Kysytty

Biojätteet kannattaisi kuulemma kerätä paperipusseihin; vihreät biobussit jäävät jumiin ja rikkovat koneita. Onko tilanne sama koko maassa vai onko eri paikkakunnilla eri systeemit?
(Ihmettelen miksi tästä ongelmasta uutisoidaan niin vähän).

Vastaus

Vastattu

Biojätteiden lajitteluohjeissa voi olla eroja riippuen siitä missä päin Suomea ollaan. Erot ohjeissa johtuvat biojätteen käsittelytavoista. Esimerkiksi biokaasulaitoksessa mädätettävien tai laitoksessa kompostoitaviin biojätteisiin voi laittaa hiukan eri jätteitä kuin bioetanolin valmistukseen käytettäviin biojätteisiin. Varmista oman alueesi jätelaitokselta biojätteen lajitteluohje.

Biojätteen pakkaaminen | Biojäte.info