Asun vuokralla omakotitalossa. Kuuluuko bioastian tai kompostin hankkiminen minulle vai vuokran antajalle?

Kysytty

Asun vuokralla omakotitalossa.
Kuuluuko bioastian tai kompostin hankkiminen minulle vai vuokran antajalle?

Vastaus

Vastattu

Hei

Lisätietoa löydät muun muassa alla olevista linkeistä. Ajankohtaisimman ja tarkimman tiedon saat omalta kunnaltasi tai Etelä-Karjalan Jätehuolto Oy:ltä. Vastaus kysymykseesi riippuu siitä asutko taajama-alueella vai sen ulkopuolella. Yleensä kaikki jätehuoltoon liittyvät asiat ovat vuokralaisen vastuulla, jos omistajan kanssa ei ole toisin sovittu. Uusien kiinteiden esineiden ostaminen on yleensä vuokranantajan vastuulla. Koska kyseessä on vastuuasiat emme voi antaa tarkkaa vastausta. Suosittelen ottamaan yhteyttä kunnan viranomaisiin.

https://yle.fi/a/74-20012228

Omakotitaloliitto

Etelä-Karjalan Jätehuolto Oy