Asiakkaamme halauaisi nuotit kappaleeseen Leikiten (Ladybird), suomeksi sen on levyttänyt Lasse Mårtensson ja Marjatta Leppänen. Löytyisikö jostain kokoelmasta.

Kysytty

Asiakkaamme halauaisi nuotit kappaleeseen Leikiten (Ladybird),
suomeksi sen on levyttänyt Lasse Mårtensson ja Marjatta Leppänen. Löytyisikö jostain kokoelmasta.

Vastaus

Vastattu

"Leikiten"-nimellä en löytänyt nuottia kappaleeseen "Lady bird" (tai "Ladybird"), mutta toisella suomenkielisellä nimellä "Leppäkerttu" sävelmä löytyy nuotista "Opus. Musiikin työpaja" (Otava, 1994). Laulun on säveltänyt ja sanoittanut Lee Hazlewood. "Leikiten"-sanoituksen on kirjoittanut Pertti Reponen. Se alkaa: "Nähnyt oon mä täydenkuun". "Leppäkerttu"-sanoituksen on kirjoittanut Jukka Alihanka. Se alkaa: "Mustaan minihameeseen". "Opus. Musiikin työpaja" -nuotissa on siis eri sanoitus kuin etsimäsi, mutta sävelmä on sama. Nuotissa on laulun melodia, sointumerkit, Jukka Alihangan suomenkielinen sanoitus ja Petri Laaksosen sovitus.