Asiakas haluaa tietää mikä laulu ja mistä se löytyisi. Oi jos nukkua saisin silloin, kun on kukkia täynnä maa. Oi jos nukkua saisin silloi, kun on katkerin…

Kysytty

Asiakas haluaa tietää mikä laulu ja mistä se löytyisi.
Oi jos nukkua saisin silloin,
kun on kukkia täynnä maa.
Oi jos nukkua saisin silloi,
kun on katkerin kaipaus...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun sanat löytyvät Kansanopiston laulukirjasta (nuottipainos, 7. painos). Se on Ilmari Hannikaisen säveltämä ja Hilja Haahden sanoittama. Sitä on lainattavissa Lahden kaupunginkirjaston musiikkiosastolta.
Äänitteenä Lahdesta löytyy kantele-esitys CD-levyltä: Kantele Duo: Finnish folk favorites. Kyseessä voi olla hieman erilainen versio, vaikka nimi on Oi jos nukkua saisin. Tekstiliite ilmoittaa kappaleen olevan kansansävelmä, S. Järvisen ja M. Kontion sovittama.