Antti Heikkisen Kehveli: Teoksen loppupuolella on repliikki "toen eiti rakastan sinua". Mitä tarkoittaa toen eiti? Mistä sanasta eiti voi olla peräisin? Toen…

Kysytty

Antti Heikkisen Kehveli: Teoksen loppupuolella on repliikki "toen eiti rakastan sinua". Mitä tarkoittaa toen eiti? Mistä sanasta eiti voi olla peräisin? Toen on ehkä toden, näin luulisin.

Vastaus

Vastattu

Unto Eskelinen kertoo Tavvoo savvoo –kirjassa, että ”toe’ eite” tarkoittaa tosissaan, toden totta, varmasti. Jos haluat kysyä merkitystä kirjailijalta, ehkä se onnistuu Kehvelin kustantaneen WSOY:n kautta, puh. 010 5060 200. "Eiti"-sanasta voit kysyä Kotimaisten kielten keskuksesta https://www.kotus.fi/