Alexandre Dumas on kirjoittanut Kolme Muskettisoturia -kirjasarjan ja siihen jatko-osia, joissa esiintyy mm. Kardinaali Richelieu ja nainen, jolla on Ranskan…

Kysytty

Hei,

Alexandre Dumas on kirjoittanut Kolme Muskettisoturia -kirjasarjan ja siihen jatko-osia, joissa esiintyy mm. Kardinaali Richelieu ja nainen, jolla on Ranskan lija -poltinmerkki olkapäässään. Osaisitteko kertoa, missä järjestyksessä nämä kyseiset kirjat menevät Kolme Muskettisoturia -kirjan jälkeen ja mitkä olisivat näiden teosten nimet?

Kiitos paljon avusta ja mukavaa syksyä!

Vastaus

Vastattu

Alexandre Dumas'n tuotanto onkin melko hankala saada järjestykseen. Tuottelias mies! Vuonna 2009 tällä palstalla on kysymykseen vastattu seuraavasti:

Ulla Virtamon toimittaman Aikuisten jatko- ja sarjakirjat teoksen mukaan 'Sotureiden' järjestys on seuraava:

1. Kolme muskettisoturia. G 1889
2. Myladyn poika= Muskettisoturit seikkailevat jälleen.
Muskettisoturit palaavat. K 1969
Muskettisoturit juonittelevat. K 1969
Muskettisoturit taistelevat. K 1969
Muskettisoturit pakenevat. K 1969
Muskettisoturit voittavat. K 1969
3. Bragelonnen varakreiviI-X = Muskettisoturien viimeiset urotyöt. K 1916

Vielä on Portoksen poika = Viimeinen muskettisoturi. K 1935

Fennicasta, osoitteesta https://fennica.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?PAGE=sbSearch&SEQ=20… löytyy 31 viitettä haulla Kolme muskettisoturia, teokset voi lajitella esim. ilmestymisvuoden mukaiseen järjestykseen, se helpottaa niiden hahmottumista.

Myös Wikipediasta löytyy lista Dumas´n muista kirjoista.