Ala-asteella opettaja luki meille kirjaa joka kertoi siskoksista. Muistan kirjasta vain että siskokset söivät kirjan alussa runsaasti ja lihoivat…

Kysytty

Ala-asteella opettaja luki meille kirjaa joka kertoi siskoksista.

Muistan kirjasta vain että siskokset söivät kirjan alussa runsaasti ja lihoivat...muistaakseni heitä titueerattiin ilmapalloiksi joilla on hatut. Myöhemmin tytöt kokeili jotain seerumia ja muutuivat kenguruiksi ja päätyivät eläitarhaan...jossa oli mm. Koraffi joka oli eläimeksi muuttunut salapoliisi.

Muistan vain että kirjan kannessa oli 2 piirrettyä kengurua. Mutta siihen tietoni rajoittuvat

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Eric Linklaterin teos Kuussa tuulee (WSOY 1980). Tarinassa kurittomat sisarukset mm. syövät itsensä ilmapalloiksi ja laihtuvat tulitikuiksi. Taikajuomaa saatuaan he muuttuvat kenguruiksi ja erinäisten sattumusten myötä joutuvat eläintarhaan. Kattava kuvaus kirjan tarinasta löytyy mm. oheisesta kirjablogista:

https://joklaaja.blogspot.com/2017/03/eric-linklater-kuussa-tuulee.html