! Äitini (s.1954) muistelee lapsena tai varhaisnuorena lukemaansa kirjaa, missä maailmasta olivat hävinneet yhtäkkiä lähes kaikki ihmiset ja muutama nuori…

Kysytty

Hei! Äitini (s.1954) muistelee lapsena tai varhaisnuorena lukemaansa kirjaa, missä maailmasta olivat hävinneet yhtäkkiä lähes kaikki ihmiset ja muutama nuori seikkailee tyhjässä maailmassa keskenään. Hän ei muista kirjasta muuta. Olisiko sitä mahdollista jäljittää näin vähillä tiedoilla?

Vastaus

Vastattu

Kuvailtu kirja tuo vahvasti mieleen Lilian Kallion Ugudibuun - olkoonkin, että se ilmestyi vasta vuonna 1975, eli äitisi oli jo parikymppinen kirjan ilmestyessä. Ugudibuu sai aikanaan kolmannen palkinnon Tammen viihderomaanikilpailussa.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_30760