! Äitini puhuu jatkuvasti romaanista jossa kerrotaan Ankkapurhasta ja tapahtumat muutenkin pyörii vanhan Anjalankosken ympärillä. Hän epäili ensin että kirjan…

Kysytty

Hei! Äitini puhuu jatkuvasti romaanista jossa kerrotaan Ankkapurhasta ja tapahtumat muutenkin pyörii vanhan Anjalankosken ympärillä. Hän epäili ensin että kirjan on kirjoittannut Kaari Utrio tai Laila Hietamies! Itse en kuitenkaan ole kirjaa löytännyt joten ajattelin et jos teistä olisi apua? Äitini ei siis muista kirjan nimeä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anjalankoskella ja Ankkapurhalla löydän vain tietokirjoja. Esim. Kyyti-kirjastojen hausta:

https://kirjasto.kyyti.fi/cgi-bin/koha/opac-search.pl?idx=kw&q=ankkapurha&sort_by=pubdate_dsc&limit=su-geo:Anjalankoski

Olisikohan kyseessä jokin historiikki. Ne saattavat hyvinkin muistuttaa kaunokirjallisia teoksia.

Utrion  Paperiprinssi tapahtuu Suurkoskella, joka saattaa olla mukaelma Anjalankosken maisemista.

Hietamiehen Hamina-sarja eli Maan väkevän lapset ja Kaikilla elämän kaipuu tapahtuu myös Haminan lähialueilla.

Myös Lasse Ojosen teoksessa Maruzzella ja muita muistoja liikutaan kymenlaakson maisemissa.